Isnin, 16 September 2013

Dadih atau Dadiah merupakan makanan tradisional Minangkabau. Dadih dibuat daripada susu sapi seperti yoghurt yang diperam dalam bekas buluh (atau sebarang bekas) yang tertutup (atau ditutup dengan daun pisang). Dadih sering kali dimakan untuk sarapan pagi, kadangkala dimakan dengan emping (beras krispies traditional) dan gula jawa. Dadih juga sedap dimakan dengan nasi panas dan sambal.

Lazimnya, dadih dibuat dengan berperisa buah-buahan. Antara perisanya, ialah keladi, jagung, strawberi, kelapa, dan lain-lain. Terdapat juga dadih yang dibuat daripada vanila, milo, dan coklat. Kadang-kala, terdapat juga sos buah-buahan yang dihidang bersama dadih untuk memberi rasa yang sedap.

Manakala, perisa dadih adalah pelbagai, bergantung kepada kemahuan dan kehendak planggan. Contoh-contoh perisa dadih yang kami sediakan ialah:
  1. Perisa buah-buahan
    • Jagung
    • Manggo  
    • Strawbery
    • Epal

  2. Perisa yang sudah diproses
    • Milo
    • Coklat

Kami di KZNADZent menjual Dadih yang bermutu tinggi pada harga yang sitimewa seperti di bawah:

Nama Produk : Dadih KZNADZent
Saiz Produk : Bekas Sederhana + Bekas Kecil
Harga Produk : Bekas Sederhana = RM1.00 / Bekas Kecil = RM0.60
Cara Penghantaran : Cash On Dilevery



Klik sini untuk BORANG TEMPAHAN

Kami juga menawarkan harga istimewa untuk pemborong / peniaga runcit yang berminat mengambil produk kami secara borong. Sila hubungi kami melalui saluran seperti yang dipaparkan di halaman HUBUNGI KAMI.

0 ulasan:

Catat Ulasan